Beste ouders/verzorgers van basisschool De Horn,
Als ouder/verzorger kun je ontevreden zijn over bepaalde zaken en/of gedragingen op school. We gaan ervan uit dat de meeste klachten in onderling overleg kunnen oplossen. We nodigen je daarom van harte uit om bij ontevredenheid, de leerkracht en de schoolleiding aan te spreken.
Als je er met de betrokkenen niet uitkomt of de klacht naar jouw mening niet naar behoren is opgelost, maar ook als je zelf niet met betrokkenen in gesprek durft te gaan, dan kun je een beroep doen op de ondersteuning van de vertrouwenspersoon op school.
De vertrouwenspersoon heeft een specifieke taak als het gaat om ongewenst gedrag op school (zoals: pesten, ongewenste intimiteiten, machtsmisbruik, discriminatie, miscommunicatie, agressie en geweld). Hierbij biedt de vertrouwenspersoon je begeleiding vanaf het eerste gesprek totdat de klacht is opgelost. De vertrouwenspersoon lost jouw klacht niet zelf op, maar zal je ondersteunen bij het vinden van een goede oplossing.
De vertrouwenspersoon luistert naar je, geeft informatie over mogelijke vervolgstappen en brengt je eventueel in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtenprocedure.
De volledige klachtenprocedure vind je hieronder: Klachtenregeling
Contactgegevens interne vertrouwenspersoon De Horn
Irma Biesters i.biesters@dehorn.nl
Joyce van Haren j.vanharen@dehorn.nl